h1

Wietnamskie smakołyki

7 Maj, 2007

Skosztować prawdziwej domowej kuchni wietnamskiej można jak do tej pory jedynie w Wólce Kosowskiej pod Warszawą i ewentualnie na Stadionie X-Lecia (póki go nie zlikwidują).

We wszelkich restauracjach miejskich (tzw chińskich/wietnamskich) gotują pod polaków więc nie liczcie że to oryginalne smaki 🙂

Tak więc listę otwiera:

1. Wietnamski-MIX (11 zł) Bar Yen-Beo, Wólka Kosowska, druga Hala EACC (piętro I)

viet_mix.jpgtung_yen.jpgyen_beo.jpg

A przy okazji jeśli będziecie zamawiać to danie nie odchodźcie od lady i obserwujcie wietnamskiego kucharza jak posługuje się rzeźnickim tasakiem ze stali węglowej o którym pisałem w wątku o kucharskich akcesoriach😉 Będzie on odcinał te skrawki różnych rodzajów mięs na waszych oczach.

(02.06.2007)
No i znowu zjadło mi się viet-mixa w Wólce Kosowskiej🙂

viet_mix2.jpg

Ta potrawa mą tę zaletę że kucharz komponuje jej składniki na życzenie klienta, więc za każdym razem smakuje inaczej.

13 uwag

  1. Witajcie , dzisiaj byłem w Wólce Kosowskiej i zamówiłem chrupiącego kurczaka (12 PLN)i… jestem pod dużym wrażeniem, tym bardziej , że oprócz smaku sam wygląd był rewelacyjny. I od razu zapytam, czy ktoś wie co to za panierka? spróbowałem też 2 sosów dostępnych nas stole z pałeczkami, jeden to czysta esencja chili (uuch), a drugi ciekawostka-smakował jak kisiel na lekko ostro, kurczak maczany w sosach zyskuje ciekawe klimaty, polecam


  2. „arbil” pewnie że wiem🙂
    Jest to Tajska panierka do krewetek dostępna między innymi w Asia-Tasty za 7,50zł w postaci pyłu lub wiórków. Osobiście polecam wiórki.
    Obydwa sosy są przygotowywane przez kucharza własnoręcznie (tak jest najtaniej) z pewnymi ulepszeniami w różnych barach. Pierwszy to ostry sos/pasta ze zmielonych chili. Drugi to słodko pikantna odmiana pierwszego sosu, czasem lekko kwaśna. Robią jeszcze trzeci (bezbarwny) sosik do surówek na bazie octu,czosnku,imbiru i kilku innych składników.
    Dziś wieczorkiem wrzucę wątek o sosach chili z fotkami .


  3. Hurra ! a ja właśnie zacząłem w kuchni prace badawcze z 3 rodzajami panierek, żeby otrzymać coś podobnego, jak tylko będę w Wawie wybiorę się do hali gwardii , wiórki będą lepsze – piszesz, zgadzam się w pełni, sama ich faktura jest ciekawsza jako panierka. wczoraj kupiłem też parownik bambusowy i zaskoczony jestem tym, że podczas gotowania na parze w domu unosi się orientalny zapach bambusa, czy po dłuższym czasie użytkowania zapach cały czas się wydobywa , czy to tylko kwestia paru razy?


  4. „arbil” zapach samego parownika będzie się ulatniał bardzo długo. Mój parownik ma już ponad 2 lata i cały czas wydziela ten specyficzny aromat.
    Aha i pamiętaj o pyknięciu fotki przed zjedzeniem czegokolwiek w Wólce, zrobimy małą galerię smakołyków.


  5. oki tyle, że najmniejsze zdjęcie jakie udało mi się wycisnąć z telefonu to 50-60 kbajtów, a ponad 2 letni okres zapachu bambusa dodatkowo mnie cieszy


  6. Zdjęcie może mieć i 2 MBajty, problemem jest tutaj skrzynka na Onecie z limitem 10 MB.


  7. a nie możesz zwiększyć , ja do 1 GBajta sobie powiększyłem i mam z głowy takie zapychanie skrzynki


  8. Balcer, nie wiesz przypadkiem jakie rodzaje mięsa (oprócz boczku bo chyba ten rozpoznałem)używają w Yen-Beo do mięsnego mixa? I o ile mnie w Wólce wzrok nie mylił to mięsa te wyglądały jak pieczone, prawda?


  9. „arbil” pewnie pakują tam wszystko co im pod tasak podleci😉
    A tak na poważnie to wykryłem:
    1. Wieprzowinę z przyprawą „bot hung liu”
    2. Rybę, jaką nie wiem
    3. Boczek wieprzowy
    4. Żeberka wieprzowe
    5. Orzeszki prażone
    6. itd.
    Tak wszystkie te mięsa, pokryte aromatyczną glazurą są pieczone w piecach. Przygotowanie czegoś takiego jest ponoć niezwykle czasochłonne i mało opłacalne w miejskich restauracjach dlatego też tylko w Wólce Kosowskiej można czegoś takiego skosztować.
    Kuchnia wietnamska w oryginale jest dość sucha tzn. nie stosuje się takich ilości sosów jak w kuchni chińskiej. Dzięki temu jest o wiele lżejsza dla żołądka i chyba smaczniejsza.


  10. moze mi ktos pomoc?? potrzebuje przepis na ten pyszny boczek ze stadionu. a nie moge znalesc przepisu na ten specjal!!!


  11. witam
    kupilem ta tajska panierke w wiorkach cala paczke 1kg,czy ma ktos z was przepis jak zrobic tego chrupiącego kurczaka w tej panierce?przyznam sie
    ze zarazilem sie bardzo ta kuchnia przez tego bloga
    uklony dla Balcer-a slonecznie pozdrawiam


  12. jak ja trafiłem na ten temat. Mieszkam dość daleko, do wólki mam 150 km, ale uwierzcie mi kilka razy w wólce byłem dla tego boczku🙂
    takie żarcie mnie kosztuje pewnie około 100 zł, ale nie potrafię sobie odmówić.
    Na szczęście prowadzę też jakiś tam handel więc czasami bywam przy okazji. Dziś zakupiłem sobie sosy różne, wietnamskie i będę ekperymentował na boczku
    Pozdrawiam Was wszystkich
    Fascynat TEJ kuchni


  13. Tomek przeslij mi zdjecie tego boczku to zalatwie
    przepis,przeslij na marek_viva małpa o2.pl
    mam tam znajomego gostka



Skomentuj

