h1

Wykuwanie chińskiego woka

16 Październik, 2007

Dziś rutynowo przekopując flickra, znalazłem bardzo interesujące zdjęcie przedstawiające Azjatę wykuwającego ręcznie woki.


photos by „augapfel

No i natknąłem się na fotki od dawna fascynującej mnie potrawy czyli Chinese Hot Pot:

Niestety w Polandzie nigdzie czegoś takiego nie serwują. W prawej części garnka tzw. „piekle” jest super ostry wywar najczęściej z papryczek chili i pieprzu syczuańskiego a w lewej tzw. „niebo” delikatny aromatyczny rosół. Garnek jest cały czas podgrzewany małym palnikiem wbudowanym w stół. Kelnerzy przynoszą surowe produkty i ustawiają je dookoła kociołka a my sami już decydujemy co i do jakiej części hot pota trafia.
Tak więc sami bawimy się w kucharzy podczas posiłku w restauracji, super.

Co ja bym dał żeby zjeść obiad w tym stylu …. :-)_____

1. http://www.pinezka.pl/content/view/2126/356/
2.

4 uwag

  1. niestety ten chińczyk nie wykuwa tylko raczej zakuwa woki tzn nituje rączki lub uchwyty.
    Gdyby wykuwał wok to powierzchnia nie byłaby taka równa i lśniąca a każdy wok miałby inne wymiary .

    Czy w warszawie poza stadionem 10 lecia są jakieś fajne chińskie bary gdzie można dobrze i niedrogo zjeść?

    pozdr

    atr


  2. A na moje oko, gościu nie tylko uchwyty mocuje. Moim zdaniem „rozkuwa” również górną część, która jest zawsze cieńsza niż dno, a tego efektu przy wytłaczaniu woka z blachy się nie uzyska (o kutych ręcznie w 100% wokach w Chinach możemy zapomnieć, ew. może w Indiach jeszcze tak się robi)


  3. A co powiesz buktor o ręcznie kutych wokach z wokshopa….?


  4. Chciałeś powiedzieć „ręcznie” kutych. To ręczne kucie wygląda tak jak na obrazku. Wytłoczka z prasy i ręczne rozkucie „bocznych ścianek” jeżeli to można tak nazwać. Mam woka, oryginalnego chińskiego, kupiony ok. 15 lat temu i też ma ślady kucia (gęste) tak ok. do 1/3 licząc od krawędzi, a dno i reszta tylko „popukana”. Nie wierzę, że w Chinach klepią woki (które można kupić w sklepach) ręcznie w 100%. Chyba, że chodzi ci o ten wok
    http://www.wokshop.com/HTML/products/woks/wok-our-hand-hammered.html
    ale moim zdaniem „ręczna” robota polega na wyklepaniu tych „oczek?”



Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: