h1

Ostrzenie noży dla leniwych

5 Listopad, 2007

Ostatnio miałem trochę wolnego czasu i postanowiłem wybrać się do marketu IKEA celem zbadania oferty produktów pod kątem zastosowań w kuchni azjatyckiej.

O meblach rzecz jasna nie będę tutaj opowiadał🙂
Zaś jeśli chodzi o akcesoria kuchenne to muszę powiedzieć że wybór jest dość spory, choć moją uwagę zwróciła jedna tylko rzecz tego dnia.

A była to ostrzałka do noży firmy Fiskars

Cena bodaj 17zł, skusiła mnie do nabycia tego ciekawego wynalazku.
Zastanawiałem się czy to niepozorne coś może porządnie naostrzyć mój tasak i nóż rzeźnicki. No i powiem wam że po kilkunastu przeciągnięciach noża rzeźnickiego po tych diabelskich tarczach można się nim spokojnie ogolić.

Zrobiłem nawet krótki filmik o goleniu się tak naostrzonym nożem rzeźnickim, ale doszedłem jednak do wniosku że to trochę niepoważne i nie zdecydowałem się go opublikować🙂 Jeszcze by mnie do psychiatryka zapakowali😛

W internecie widziałem nawet podobne urządzenie z tą tylko różnicą że było ono wyposażone w dwa zestawy tarcz do ostrzenia zgrubnego i polerowania ostrza. Niewątpliwie jednak dzięki takiej zabawce ostrze zawsze będzie posiadać prawidłową geometrię i naprawdę dużą ostrość wystarczającą w większości kuchni.

Z ciekawości muszę jeszcze kiedyś zrobić porównanie tego urządzenia do klasycznej „stalki” szefa kuchni.

12 uwag

  1. Parę lat temu kupiłem taką ostrzałkę razem z nożem szefa kuchni tej firmy i, o ile z noża jestem zadowolony do dziś, to ostrzałka „przestała działać” mniej więcej po roku. Przestała po prostu ostrzyć (nie wnikałem dlaczego, pewnie kamienie się wytarły) a i z ostrzenia też nie byłem za bardzo zadowolony…..”brzytwy” na pewno nie dało mi się osiągnąć. Bardzo szybko przerzuciłem sie na „stalkę”.
    Może teraz jest lepsza niz wtedy (minęło jednak ładnych parę lat…)


  2. „buktor” znalazłem w internecie zapasowe tarcze/rolki tyle że nie w Polsce.

    http://www.knifemerchant.com/products.asp?manufacturerID=36&mtype=3

    Nie wiem ile posłuży ta maszynka ale faktem jest że mój nóż rzeźnicki goli teraz brodę jak rasowa brzytwa.


  3. też kupiłem taką ostrzałkę w IKEA. O dziwo jest tam tańsza niż na allegro. Ale to pewnie dlatego, że IKEA sprzedaje je pod swoją nazwą.

    Na stronie Fiskarsa przeczytałem poradę żeby ostrzyć nią ruchami w przód i w tył. Urządzenie zbiera wtedy równomiernie z obu stron.

    Pzdro;)


  4. Nie ufam takim wynalazkom🙂
    Jak dziala dobrze to gratuluje trafienia
    ja uzywam aktualnie Victorinoxa, dlugopisowa wersja🙂 z jednej strony dwa kamienie do ostrzenia w ukladzie litery V do ostzrenia pociagnieciami, a z drugiej kamien o dlugosci ok 7cm ze zlobieniem na srodku do ostrzenianp haczykow, grotow do lotek itp🙂


  5. „emesc” Chyba nie ma nic lepszego obecnie niż płytki diamentowe firmy DMT. Jedynie ich cena zniechęca mnie na razie do zakupu.


  6. Najlepszy sposób to ostrzenie na kamieniu, żadne tech-wynalazki.


  7. Akcesoria z IKEA to naprawdę świetna rzecz🙂 Jak się dobrze poszuka to można znaleźć na prawdę bardzo ciekawe akcesoria!


  8. zgadzam się tą ostrzałką naostrzyłem swoją kosę ręczną- no tą do trawy


    • Taką ostrzałką sygnowaną logiem Fiskars można ostrzyć siekiery i to nie tylko firmy Fiskars, ale i polskie i chińskie też.


  9. Ja mam świetną ostrzałkę firmy Zepter, posiada ostrza z kółek zachodzących częściowo na siebie, tzn z jednej strony jest kółek 4 z drugiej pięć, a budowa kompatybilna z ostrzałką ikeowską


  10. Ja polecam ostrzałki tego użytkownika. Ostrzałka nie tylko służy do ostrzenia noży, nożyczek i innych trudno dostępnych miejsc, ale tez sprawdza się bardzo dobrze do cięcia szkła. Jest praktyczna, można zabrać z sobą wszędzie. Dobra inwestycja, która na pewno się opłaci. Honować nóż można np u siebie na pasku skórzanym.
    Polecam dla skautów!!!

    http://allegro.pl/show_item.php?item=2317834666#tabsAnchor


  11. ja ostatnio zakupiłem w sklepie http://www.PrzepisyChinskie.pl chiński kamień do ostrzenia noży. Jestem zadowolony ale strona z mniejszą gradacją do du…
    Jak na mniejszej ostrze to faktycznie wychodzi brzytwa:
    http://www.przepisychinskie.pl/pl/p/Kamien-Do-Ostrzenia-Nozy/248
    Poydrawiam



Skomentuj

